Valencià

1. INTRODUCCIÓ.

Aquesta seqüència didàctica consisteix en la preparació d’una antologia textos. Per a això es va proposar la creació d’un grup a la xarxa social Facebook, literatura catalana, on cada alumne/a donarà vida a un escriptor o una escriptora. En aquests canvis de rols se simularà com es relacionarien els membres d’aquest grup si visqueren en aquesta època i treballaren col.laborativament per seleccionar, comentar i editar els seus propis textos.

2. OBJECTIUS.

Els principals objectius d’aquesta seqüència didàctica són els següents:
- Conèixer l’època, les referències històriques, econòmiques i socials.
- Conèixer la vida dels diferents escriptors, la seva relació amb l’època i amb la seva producció literària.
- Llegir comprensivament diversos tipus de texts literaris.
- Comentar els textos des del punt de vista extern i intern.
- Debatre, argumentar i acordar en grans grups.
- Mantenir la netiqueta en la interacció virtual.
- Cuidar l’expressió escrita.
- Reflexionar sobre la manera d’aprendre.

El meu autor Pere Serafí

No se quan vaig nàixer però el que si que sé es que va ser entre 1505 i 1510 a Barcelona. Sóc un poeta i pintor català del Renaixement. Els meus contemporanis m'anomenen "lo Grec"; crec que això és perquè de petit m'havia establert a Barcelona provinent de Xipre.
Sóc pintor, escriptor i també músic. La literatura no era la meua primera ocupació: ho era la pintura. En la vessant pictòrica podem destacar els retaules d'Arenys de Munt que vaig fer a l'any 1543,  de Sant Romà de Lloret a l'any 1548 i les portes dels orgues de les catedrals de Barcelona i Tarragona 15 anys més tard.
Em va anar tot molt bé, em vaig relacionar amb l'aristocràcia i vaig poder viure de l'art gràcies a la protecció de Jeroni Galceran Serapi de Sorribes. 
Pel que fa a la meva obra tenim tota una col·lecció de poemes. El 1560 col·laborí amb un sonet a l'edició de l'obra d'Ausiàs March i, cinc anys més tard, vaig publicar Dos llibres, un conjunt de 170 poemes distribuïts en dues parts, una de profana i una altra d'espiritual.
En les meves obres, utilitze formes poètiques pròpies del renaixement. Sóc autor de sonets, madrigals, octaves rimades, epístoles, emblemes (comentaris de dibuixos), cançons i poemes. Sóc un poeta sobre el patiment amorós en la línia petrarquista. De fet, en el sonet 34 (que justifica el títol del llibre de poemes) del meu recull de "poemes cathalans" faig una valoració renaixentista dels grans poetes de l'Antiguitat, al costat d'altres en llengua vulgar.

Obres pictòriques importants:
  • El retaule d'Arenys de Munt (1543) i de Sant Romà de Lloret (1548).
  • Les portes dels orgues de les catedrals de Barcelona i Tarragona (1563).


Poemes importants:
  • Col·labora amb un sonet a l'edició de l'obra d'Ausiàs March (1560)
  • Dos llibres, conjunt de 170 poemes distribuïts en dues parts, una de profana i una altra d'espiritual (1565)